?

Log in

No account? Create an account
 
 
04 April 2010 @ 11:58 pm
Zombie Jesus  
1. I don't understand why everyone is hung up on this died on a Friday, zombified on a Sunday thing. It changes every year. EVERY. YEAR. Stupid Gregorian calendar messing up my Sunday brunch eating plans... *grumble*

2. Doctor Who.
Not!Doctor Who Likes:
♥ Donna Jr. She's spunky and kinda like Donna with the whole: OI SPACE MAN! Plus? Scottish! OH YES!

Not!Doctor Who Dislikes:
♣ the new TARDIS. WHAT?
♣ the new credits. UGLY.
♣ the new font. GROSS. it's all boxy and weird...
♣ the new sonic screwdriver. BLASPHEMY!
♣ the new Doctor. Meh. I don't like his droll delivery of certain lines when it should be dynamic and tense or quiet and introspective... plus, his face is weird...
♣ the rehashing of Rose. Uh, yeah, we kinda sorta already knew she was gonna be with the whole 'I'm getting married tomorrow so have me back by quarter to six, m'kay?' :\
♣ I'm giving it two more eps before I give up on it...

Pray tell, what think you of this new Doctor?

3. Saving Grace.
HOLY. EFF. THIS. SHOW. I just re-watched the first season and just... YES. Rhetta&Grace BFF at its finest. WHY aren't there more female relationships like this on TeeVee? THANK YOU NANCY MILLER!

4. It's raining! YAY! If only it'd rain s'more so that it wasn't so frakking humid afterward.

5. Seattle. OMG! I leave on my trip in a MONTH. Yikes. Must. Not. Stress.

6. Taxes. Still haven't done 'em. Eeep!
 
 
Current Mood: annoyedannoyed
Current Music: Something Dark Is Coming ~ Bear McCreary
 
 
 
Sophiesarahsoph on April 5th, 2010 12:57 pm (UTC)
The only reason I am hung up on this holiday is that it is a holiday that involves chocolate. In particular I am very impressed that in the days afterwards you can buy some rather cheap chocolate. That's all Easter is about to me.
Sunny: DH fanpeoplesunny_serenity on April 5th, 2010 10:06 pm (UTC)
Hehe, chocolate! That's a good reason. I was only complaining cos of the severe monkey wrench it ALWAYS places in my eatery plans.
Luxuria_Oceanus: DWT: *Growl*luxuria_oceanus on April 5th, 2010 05:03 pm (UTC)
I'm with you on all of the dislikes. Right now the only thing that has me curious is the girl. Him? Not so much. And when I saw the opening credits... WHY did they see the necessity to change it? If it ain't broke, DON'T FIX IT!
Sunny: DW Doctor Donna 'N Tardissunny_serenity on April 5th, 2010 10:08 pm (UTC)
Yes. When the companion is more interesting than the Doctor then, no. I'm calling her Donna Jr. she seems like a Jr. ...also, what's with all the WATER allusions: Amy POND, RIVER Song, WATERS of Mars...
Luxuria_Oceanus: AnneH: Thoughtfulluxuria_oceanus on April 6th, 2010 04:36 am (UTC)
You have a point.

HA! Yes, she does have a bit of Donna in her (other than the red hair). She's not as awesome as Donna, but she does have the cojones of a potential Donna.

O.o Huh. You have a point...
Sunny: DW Fangirl Runsunny_serenity on April 6th, 2010 10:26 pm (UTC)
She's not as awesome as Donna, but she does have the cojones of a potential Donna.

EXACTLY. She's got moxie.
mentalmichaelmentalmichael on April 5th, 2010 07:02 pm (UTC)
Absolutely agree on the TARDIS and the credits - both look terrible. The Doctor himself just seems like Tennant, only more so - lots of over the top running around and the food gags at the start were a bit annoying. His bowtie also looks ridiculous.

However, I think he could turn out to be all right, mostly because I have a lot of faith in Stephen Moffat, the new showrunner who has written all of my favourite Dr Who episodes.

As for the new assistant, I like her. She seems to be quite crazy herself, and let's face facts, she's really attractive! It's a shame they went for something as obvious as her getting married, but what can you do?
Sunny: DW Rude 'N Gingersunny_serenity on April 5th, 2010 10:12 pm (UTC)
Ugh, the bowtie... wasn't there another Doctor that had a bowtie though? Also, the inside of the TARDIS looks like they've cannibalised the set of Torchwood. Meh.

Moffat kind of IS the man when it comes to writing super awesome eps, but I think the pressures of a showrunner may take it's toll. I hope he can pull it off.

Donna Jr is one of those latchkey kids who either develops a savvy working street knowledge OR reads a lot and is a brain. Maybe she's both?
(Deleted comment)
Sunny: Buffy OMG Willsunny_serenity on April 6th, 2010 10:34 pm (UTC)
GAH! I don't even know about this now... I really really want to but camping with only two people is um, not something I'm comfortable with. Maybe if there were more than two of us, plus we'll be out of state and camping in Hawaii is FAR different from camping in Washington. o__0 Quite intimidating.

The clock is ticking at a very high volume on this thing.
Laney: bellelaregan on April 6th, 2010 08:35 am (UTC)
TARDIS. do. not. want.

Sonic Screwdriver. do. not. want.

Do Wants David Back.

Do likes Donna Jr.

Also, i dig the bow tie. not necessarily the man wearing it, but i dig the bow tie. it could be worse. it could be a piece of celery again. *shrugs*

Meh?
Sunny: DW Her Momentsunny_serenity on April 6th, 2010 10:34 pm (UTC)
We can safely go with 'meh'.
adios, i'm a ghost: dw // roseviolensi on April 6th, 2010 01:49 pm (UTC)
the new sonic screwdriver. BLASPHEMY!

IKR. It's jsut for merchandising purposes.

*wheee* I'm not sold on 11, but I loved the ep. So much fun!
Sunny: DW Fangirl Runsunny_serenity on April 6th, 2010 10:36 pm (UTC)
I wonder what that whole 'silence' thing is leading up to. Plus, what's with all the agua references: Amy POND, RIVER Song, WATERS of Mars, Medusa CASCADE... etc. I wonder if that has anything to do with it cos you can't really hear with water in your ears...
(Deleted comment)
Sunny: DW Legal Paperssunny_serenity on April 6th, 2010 10:59 pm (UTC)
What. The. Eff. Seriously, I don't understand that. It wasn't even like, BANANA CUSTARD. UGH! GTFO is right. So adolescent. Bah.

They didn't take the replacement therapy class. Stupids.