?

Log in

No account? Create an account
 
 
21 October 2009 @ 02:39 pm
New Moon Soundtrack  
Okay, I'm riding the fence again once more with this fandom.

The Good: ASKDFJ! Holy crap more than half the songs on this thing are by artists that have been used by fans (including myself) for mixes and vids. I'm sure there's less of a sting with this soundtrack cos it's The Jacob Movie. Also, these are bands/artist that I LOVE. Bon Iver AND St. Vincent?!?!? Why, it's almost as awesome as La Roux Vs. The Knife. Grizzly Bear??? Anya Marina???!?! Editors???!!! Lykke Li??!?!? Somebody kill me from the awesome.

The Bad: I hope all the tweeny-bopper fans of this wankdom UNDERSTAND the GREATNESS of these artists and appreciate them for their own artistic merit and not because OMFG!TWILIGHT!IS!LYYYYYYYYYYYYFE!!!!! You know what I mean??? Otherwise, it's a waste of good talent on the unappreciative meaning the band/artist sold out. All artistry has been flushed down the toilet. Ugh. Fandom. You wank bastard. *kicks it in the shins*
 
 
Current Mood: moodymoody
Current Music: I Like You So Much Better When You're Naked ~ Ida Maria
 
 
 
(Deleted comment)
Sunny: Music TnS o_0sunny_serenity on October 22nd, 2009 01:51 am (UTC)
LOL. It happens. That's kind of the reason they DO soundtracks, to get noticed. Once again, that double edged sword of fandom. *sigh*
(Deleted comment)
Sunny: Music Torisunny_serenity on October 22nd, 2009 03:39 am (UTC)
*puts dentures in* Same here sister. I can't stand to listen to the radio with their playlist of the same five songs over eight stations. Lame. If I MUST listen to radiob I tune in to college radio. I do have to keep up on the music tho cos MUSIC IS MY LIFE it's kinda my job. *shrug* *lobs water balloons at kids*
Walk until your feet bleed. And then keep walking.: Killers Icon:killtheselights on October 22nd, 2009 02:01 am (UTC)
My exact feelings. I'm afraid to consider it a possibly good soundtrack because the sheer fact it is a TWILIGHT soundtrack, meaning any credibility it had gets shoved to the wayside, like RPats' career after he finished with this franchise, for example.

The good news is when I went back to Sortofbeautiful a few weeks ago for a peek, there was fanfic there. Some real fans are still there, still saneish
Sunny: Twilight Jacob Blacksunny_serenity on October 23rd, 2009 03:57 am (UTC)
like RPats' career

LOL. Exactly. He had some cred when he was just Cedric Diggory. The songs are m'kay... like I said, it's prolly cos it's The Jacob Movie that I'm not all up in arms. *shrug*

Oh, really??? *is tempted to check it out*

Nika: actress: natalie portman; musicremainvanishing on October 22nd, 2009 07:55 am (UTC)
I SO agree, when I first saw the list and read Bon Iver & St. Vincent I've had the biggest WOW, WTF!!!!? moment in months. This soundtrack is so good, I hope they can appreciate it. What also bothers me is that many people will bash this album for being a Twilight OST and won't even take a minute to actually hear the music. I still can't decide if it's good or bad that NM has soundtrack like this but in the meantime I'm enjoying it SFM! :D
Sunny: Music TnS call it off and tied upsunny_serenity on October 23rd, 2009 04:01 am (UTC)
Wow, wtf?!?! indeed. Same reaction here. I'm kinda scared for them cos they WILL inevitably get some backlash for participating in the wankdom. But, but, the music. It's SO. GOOD. *sigh* I'm so torn. *wibble*
borg_princessborg_princess on October 28th, 2009 12:31 am (UTC)
I really love the Death Cab song, that's the only one on the soundtrack that I've heard so far. And I don't recognize the names you've mentioned- though I've been reading good reviews of Lykke Li's music in general.

I just feel conflicted because I love Paramore's 'Decode' and 'I caught myself', songs I only heard because of the first movie, so on the one hand it's like 'RARRR, TWILIGHT HATE' and on the other...it's inspiring cool music. So. Hmm.
Sunny: Music TnS shrugsunny_serenity on November 1st, 2009 12:48 am (UTC)
Ah, you understand the dilemma. *sigh* I hate my fandom. *stabs it in the face* Dude, check out Bon Iver. I have if you want. ...in fact if you want anyone else to listen to on that soundtrack, let me know, cos these songs are not their best showings.
(Deleted comment)
Sunny: Twilight Jacob Blacksunny_serenity on November 1st, 2009 09:06 pm (UTC)
It's their sellout song. Overwhelmingly formulaic, dull and tedious in comparison to their normal fair. *sigh* Oh, DCFC me no likey no more... Actually, it's this cyclical thing I have for them... First, LOVE! Then made popular by The OC, HATE! Afterwards not so popular, LOVE! Then made popular again by NM, HATE! I'll love them again in about five years.

There is no denying his beautifulness (iconage for your viewing pleasure) but give me Eddie Spears as Jake any day and I'd TOTALLY jump that.